Uzavírkami prošpikovaným Brnem nejrychleji na kole, přesvědčili se o tom redaktoři Českého rozhlasu

Poloha jednotlivých linek MHD v okolí Táborské ulice, zhruba v 8 ráno
Poloha jednotlivých linek MHD v okolí Táborské ulice, zhruba v 8 ráno

Tři reportéři Českého rozhlasu Brno dnes záměrně vyrazili v dopravní špičce do práce. Všichni tři vyjížděli z jednoho místa. Chtěli vyzkoušet, jestli je rychlejší se do sídla rozhlasu v Beethovenově ulici dostat autem, na kole nebo městskou hromadnou dopravu.

Projíždět Brnem v dopravní špičce je v posledních dnech a týdnech čím dál náročnější. Rozhodně časově, a pro řadu řidičů jistě i psychicky. Jedním z velmi problematických úseků je okolí Táborské ulice v Židenicích, kde se stýkají tramvajové linky. Průjezd pak ještě brzdí auta, která částečně projíždí po tramvajovém pásu. Desítky minut tam v kolonách stojí nejen auta, ale i městská hromadná doprava.

„Ideálním řešením by bylo uzavřít v ranní špičce ulici Táborskou ve směru do centra pro auta, ale chápeme, že toto řešení je problematické. Ve spolupráci s odborem dopravy Magistrátu města Brna řešíme alespoň dílčí opatření,“ uvádí mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková. Podle vedení města by ale přesun aut z Táborské by způsobil problémy jinde, jak vysvětluje mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. „Ulice Táborská slouží jako objízdná trasa v souvislosti s rekonstrukcí ulic Zábrdovická a Bubeníčkova. Za současné situace proto není možné odvádět provoz jinudy.“

Ucpaná bývá taky Gajdošova ulice, kde dnes začaly opravy plynovodu ve směru od Tomkova náměstí mezi Mikšíčkovou a Jílkovou ulicí. Kvůli stěhování tramvajové trati z Dornychu do Plotní ulice je zdlouhavý průjezd kolem Zvonařky. To znamená kolony v Olomoucké ulici, v Ostravské ulici, a taky na Křenové až ke Kolišti a dál.

„Na dvou zastávkách tu bývají zpoždění 20-30 minut,“ říká jedna z cestujících, která jede společně s redaktorem Tomášem Kremrem tramvají z Juliánova. V Táborské ulici směrem do centra se dnes ráno stihlo nashromáždit 11 tramvají linek číslo 8, 10 a 12. Po půl hodině jízdy vystupuje Tomáš Kremr na hlavním nádraží, cesta by za běžných podmínek měla trvat 11 minut.

Jak se ukázalo, nejlepší je se v ranní špičce spolehnout na vlastní pohon.