Souhrn témat o podnikání mladých lidí

13. duben 2007
Vaše téma

Nemít prachy, nevadí, se zpívá v jedné písničce. Své by o tom mohli povídat i mnozí mladí podnikatelé. Ti s minimálními financemi, ale s vysokým nasazením budují své malé firmy. Ze začátku na kolenou, ale později se z nich mohou stát firmy velké s několika desítkami zaměstnanců. Ideální ale je, když si člověk může věci vyzkoušet nanečisto a kupodivu to jde i u podnikání. Takovou možnost mají studenti obchodních akademií, a to v předmětu fiktivní firma, kterou nám představí studentka Obchodní akademie Heroldovy sady Aneta Ziegenfussová.

Aneta ZIEGENFUSSOVÁ, studentka Obchodní akademie Heroldovy sady:
Téměř každá ekonomicky zaměřená škola má na své půdě jednu nebo více fiktivních firem, které se zabývají fiktivním nebo neziskovým prodejem služeb, zboží, produktů, čehokoliv. Tyhle fiktivní firmy obchodují na takové bázi mezi sebou. Ale naše fiktivní firma Antré je právě takovou výjimkou jednou, protože my vlastně pořádáme doopravdy ten veletrh fiktivních firem. To, co jsme dělali my, bylo všechno reálné, my jsme opravdu sezvali všechny ty fiktivní firmy, měli jsme sto osmdesát stánků, sto osmdesát firem prostě z jedenácti zemí Evropy. Ale jinak ty fiktivní firmy slouží k tomu, aby studenti aplikovali právě ty nabyté znalosti ze školy ve firmě nebo respektive v praxi.

Jiří KOKMOTOS:
Jenže je i řada těch, kteří nemají šanci vyzkoušet si věci nanečisto. V tom případě doporučujeme podnikatelům přijít s nějakým novým, neotřelým nápadem, jako to udělala Linda Vavříková, majitelka firmy na zážitky.

Linda VAVŘÍKOVÁ, majitelka firmy na zážitky:
V terénu jedete normálním vojenským hamrem a to je opravdu silně adrenalinový zážitek, protože se řítíte dolů ze svahu, který si myslíte, že to auto nemůže sjet a je to neskutečnej adrenalin. Škola smyku to samý, na jednu stranu věc, která je užitečná, vypadá, že to je věc čistě praktická, ale můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že ten adrenalin ve vás opravdu pumpuje, když to auto musíte rozjet na tom ledu a někde potom dál se zastavit podle instrukcí.

Jiří KOKMOTOS:
A na závěr dovolte ještě jednu radu začínajícím podnikatelům. Důležité je mít vždycky peníze, nedostat se takzvaně do platební neschopnosti, jak potvrzuje i ředitel Obchodní akademie Heroldovy sady Petr Klínský.

Petr KLÍNSKÝ, ředitel Obchodní akademie Heroldovy sady:
V tomhle tom směru nejvyšší pozor je potřeba si dát na to zajištění platební schopnosti, protože stále existuje spoustu firem, které buď neplatí nebo dokonce používají různé úskoky v tomhle tom směru. Takže, nejvíc, co bych jim poradil, je nejvíce věnovat se zabezpečení platební schopnosti a dobrých platebních podmínek.

Jiří KOKMOTOS:
Snad akorát jediné vám popřejeme z Českého rozhlasu 1 Radiožurnálu v podnikání dnes, při pátku třináctého hodně štěstí.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON I.T., s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: Jiří Kokmotos
Spustit audio

Více z pořadu