Škoda Electric testuje nový trolejbus v ulicích Plzně

7. červenec 2009
Tento pořad

V Plzni začal jezdit ve zkušebním provozu nový trolejbus Škoda 26Tr Solaris. Moderní nízkopodlažní dvanáctimetrový vůz je určen pro Jihlavu a Teplice. Škoda Electric bude 23 nových trolejbusů dodávat průběžně Teplicím do roku 2011 a čtyři dodá Jihlavě ještě do konce letošního roku. Jaké výhody poskytuje nový trolejbus cestujícím upřesňuje mluvčí Škody Holding Miroslav Novák.

Nové řešení 12metrového trolejbusu zahrnuje novou karoserii, uspořádání interiéru a použití nového trakčního motoru. V současné době se pracuje na dokončení typových zkoušek, byl zaháje zkušební provoz bez cestujících.

Nový vůz má několik nových technických řešení. Díky odlišné konstrukci podvozkové části bylo například možné použít menší trakční motor o dostatečném výkonu 160 kilowattů a mohl být lépe uspořádán interiér. Nízkopodlažní vozidlo se třemi dvoudílnými dveřmi s možností ovládání cestujícími ve stanici pojme 102 lidí, z toho 34 sedících. Podlaha má protismykové provedení a na přání zákazníka je vůz vybaven výklopnou nájezdovou plošinou pro hůře pohyblivé lidi, dětské kočárky a invalidní vozíky. Skloněním pravé strany vozidla ve stanici, tak zvaným kneelingem, se sníží nástupní hrana podlahy, což zvyšuje pohodlí při nastupování a vystupování.

Trolejbus Škoda 26Tr Solaris

Pohon vozu řídí mikropočítačový řídicí regulátor, který je vybavený zařízením pro záznam poruch a mimořádných stavů pohonu a lze jím nastavit optimální jízdní parametry. Trolejbus je mimo jiné vybaven také signalizací nebezpečného dotykového napětí na karoserii.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio