Silničáři chtějí na vybraných úsecích dálnic prosadit zákaz předjíždění pro kamiony natrvalo
Silničáři chtějí prosadit zákaz předjíždění pro kamiony na 13 úsecích českých dálnic natrvalo. Dočasně ho testují zhruba rok na některých místech D1, D5, D8 a D11.
Opatření se osvědčilo nejen podle Ředitelství silnic a dálnic, ale také podle policie a složek integrovaného záchranného systému. Doprava je díky omezení plynulejší.
„Při tvorbě kolon jsou nákladní vozidla pouze v pravém pruhu a lépe tak funguje tvorba záchranářské uličky pro průjezd IZS,“ vysvětluje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Třeba hasičská auta potřebují podle mluvčího jihomoravského sboru Jaroslava Mikošky 3,5 metru, aby bezpečně projela. „Setkali jsme se už s případy, kdy vedle sebe jely dva kamiony. Tam je problém se dostat mezi tyto vozidla v případě, že nevytvoří záchrannou uličku včas.“
Zákaz předjíždění pro kamiony platí vždy od 6 do 22 hodin.
Související
-
Na dálnici D1 se vracejí dělníci. Letos na téměř 50 kilometrů
Stavební sezóna na nejzatíženější tuzemské dálnici začíná. Řidiči se letos musejí obrnit trpělivostí na pěti úsecích dálnice D1 o celkové délce téměř 50 kilometrů.
-
Technologický bič na přetížené kamiony na českých dálnicích nefunguje. Řidiče nikdo nepokutuje
Trojice vysokorychlostních vah má na českých dálnicích kontrolovat přetížená auta. Jenže jak zjistil Český rozhlas, systémy u Brna, Plzně a Olomouce nejsou zcela funkční.
-
Zásahy na dálnici komplikují nevychovaní řidiči. Neumí vytvářet záchrannou uličku
Řidiči na dálnicích neumí tvořit takzvanou záchrannou uličku, stěžují si na to jihomoravští hasiči.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nechutný podvrh, objednávka Bílého domu i narážky na Becherovku. Jak se v Rusku píše o kauze Vrbětice?
-
Bývalý konzul Votápek: Hamáček něco zamumlal, Babiš Rusům nahrál. Takhle se diplomacie nedělá
-
Rusko má zájem ukázat Česku, kdo je v této situaci pánem. Roli hraje i dění kolem Ukrajiny, říká analytik
-
Biden: Verdikt nad Chauvinem může být velkým krokem kupředu. Podobné rozsudky přicházejí zřídka