Rosice by mohly dostat obchvat. A Slavkov dokonce obchvat číslo dva
V Rosicích vede silnice první třídy centrem města. A ve Slavkově sice vybudovali v polovině 90. let obchvat, i ten už však obklopila zástavba. Silničáři proto pro obě města chystají nová řešení.
Obchvaty, které vyrostou
Ředitelství silnic a dálnic má na jihu Moravy také obchvaty, které vznikají nebo vzniknou. Kolem Břeclavi letos začal pyrotechnický průzkum. Stavba by mohla připadnout na rok 2024. Později jsou naplánované stavby obchvatů Hodonína a Znojma, tam by mělo být hotovo do roku 2029. V přípravě je obchvat Podlesí u Kuřimi, který bude spíše rozšířením a úpravou křižovatky na silnici číslo 43. Ve hře je obchvat Mikulova, který bude součástí dálnice D52. Tam je teď start stavby odhadovaný na rok 2025. Už několikrát se ale termín posouval.
Ředitelství silnic a dálnic má na silnicích prvních tříd v plánu nejen diskutované obchvaty Bučovic nebo Mikulova. Chystá řešení i pro další města.
Na jednom z čelných míst seznamu jsou Rosice. Silnice první třídy spojující Brno a Třebíč tam vede centrem města, jen těsně kolem hlavního náměstí. Nová trasa by Rosice obloukem míjela, a to na jihu.
Nová cesta by se odpojila u křižovatky na Tetčice, u této obce by také překonala železniční trať, dál by vedla mezi Zbýšovem a Babicemi u Rosic a zpátky k dnešní trase silnice první třídy číslo 23 by se připojila u Vysokých Popovic. Kolem těch je taky navržený obchvat směrem k Náměšti nad Oslavou.
Nezávislá starostka Rosic Andrea Trojanová potvrdila, že silničáři otevřeli diskuse. Místní zajímá například to, jestli trasa povede po estakádě nebo po valu - a jak bude vypadat.
Slavkov obchvat má, ale už to obchvat není
Samostatný případ tvoří Slavkov u Brna. Ten obchvat, který napojuje silnice první třídy směrem od Uherského Hradiště a od Kyjova směrem na dálnici D1, má od roku 1996. Jenže mezitím ve městě vyrostly nové stavby, takže silnice už neplní svou původní funkci.
Slavkovští zastupitelé proto podle místostarostky Marie Jedličkové z KDU-ČSL podpořili vybudování dalšího obchvatu. Nová silnice by se ve směru od Brna odpojila za Holubicemi, dál by vedla mezi Slavkovem a Křenovicemi a pak zřejmě i kolem Hodějic a Křižanovic s tím, že by se napojila na obchvat Bučovic, který má být do pěti let hotový.
Silničáři zatím zkoumají, co je vlastně možné
Protože obchvaty vznikají pro silnice první třídy, byl by jejich investorem brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic. Jeho ředitel zdůraznil, že konkrétně u Slavkova je to teprve start úvah a zkoumání, jestli se podaří najít vhodnou trasu.
Zatím proto nejde ani odhadnout, kdy by obchvaty Rosic a Slavkova mohly být hotové. Obě města ale hustá doprava zatěžuje a počet aut se tam rok od roku zvyšuje, jak ukázaly i loni zveřejněné výsledky sčítání dopravy.
Související
-
Kdo postaví obchvat Blučiny? Ve hře jsou Dukovany i PPP projekt
Obyvatelé Blučiny na Brněnsku roky usilují o obchvat obce. Auta, která sjíždějí nebo najíždějí na blízkou dálnici D2, teď totiž jezdí přímo přes centrum.
-
Obchvat Lechovic na Znojemsku je hotový. Silničáři po více než dvou letech dokončili stavební práce
Čtyři a půl kilometru, které uleví celým Lechovicím na Znojemsku. Po více než dvou letech silničáři dokončili stavbu obchvatu obce. Dnes jej slavnostně otevřeli.
-
Silničáři zahájili stavbu obchvatu Čebína. Kraj za ni zaplatí skoro půl miliardy korun
Na Brněnsku začala stavba obchvatu Čebína, nejdražší dopravní stavba Jihomoravského kraje v letošním roce. Stát bude bezmála půl miliardy korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V Íránu se ozvaly exploze. Podle médií protivzdušná obrana sestřelila tři drony nad Isfahánem
-
Závan mečiarismu. Změní syn bývalého šéfa policie slovenskou tajnou službu na nástroj pomsty?
-
Na pupečníku tkaničku, ve tváři tiky z alkoholového syndromu. Dnes je Dominika sebevědomá tanečnice
-
Kadyrova ‚drahého bratra‘ zatkla policie v Dagestánu. Osvobodit ho přijelo čečenské komando