Je zaměstnankyní Tvůrčí skupiny Hudba. Je zodpovědná za dramaturgii spojenou se záznamem koncertů z festivalů, abonentních řad a operních představení, ale rovněž studiovou prvovýrobu v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Je garantkou programové řady Futurissimo a Soudobá hudba (ČRo Vltava). Připravuje pořady v oblasti klasické a soudobé koncertní hudby pro stanici Vltava. Podílí se rovněž na přípravě publicistických pořadů, mj. vltavské programové řady Vizitka nebo Osudy.
Pro rozhlas pracuje od roku 1996 v ČRo Ostrava (moderování, zpravodajství). V roce 1998 se stala součástí tamní redakce kulturní publicistiky. Od roku 2002 se její práce soustředila na celostátní vysílání, zejména pro stanici Vltava. V roce 2013 získala cenu Prix Bohemia Radio za pořad Káťa Kabanová z divadelního klubu.
„Jsem zodpovědná za rozhlasový výstup o všem, co se v oblasti tzv. vážné hudby v obou krajích děje a to směrem k celostátnímu vysílání, pro které autorsky nebo redakčně připravuji pořady Futurissimo, Soudobá hudba, Koncert klasika, Polední koncerty, Operní večer, Akademie, Partitury nebo mimořádné přímé přenosy koncertů (také z Lysé hory, ostravské věznice, romské osady apod.). Svou prací se snažím naplnit veřejnoprávní službu Českého rozhlasu směrem k posluchačům, tvůrcům a interpretům klasické a soudobé koncertní hudby a rozvíjet rozhlasovou spolupráci s aktuálním hudebním životem, který je spojený s prestižními hudebními festivaly Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Moravskou filharmonií Olomouc a Janáčkovou filharmonií Ostrava, Národním divadlem moravskoslezským a profesionálním hudebním školstvím obou krajů - výstupy takové spolupráce pak prezentovat v rámci celostátního vysílání. Díky cestování mám příležitost natáčet s osobnostmi i mimo Českou republiku (Thomas M. Messer, Philip Glass, Karel Husa, Rudolf Komorous, Hanna Arie - Gaifman,Veronique Firkušný, Antonín Tučapský, Jiří Planner, Milena Jelinek, Zuzana Justman a řada dalších).
Vyjadřuji velký dík všem kolegům, jejichž hlas posluchač ve vysílání neslyší, ale bez kterých by toto médium nemohlo existovat, za dlouholetou spolupráci konkrétně hudebnímu režisérovi Františku Mixovi a mistrům zvuku Lubomíru Výrkovi a Aleši Huberovi. Rozhlasové vysílání je pro mě prioritou číslo jedna a nic se mu jako médiu nevyrovná. To podepisuji i jako stálá posluchačka Českého rozhlasu.
Všechny články
-
Osudy Vlasty Reittererové. Rozhlasové vzpomínání hudební historičky, překladatelky a publicistky
Vlasta Reittererová se zaměřuje na hudební divadlo 19. a 20. století, židovsko-německé skladatele a hudbu meziválečného období.
-
Simon Rattle diriguje Písně z Gurre. Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu oslavil 75 let
V pátek 19. dubna jsme vysílali přímý přenos koncertu ze sálu mnichovské Isarphilharmonie. Rozhlasový orchestr na něm oslavil 75 let od svého založení.
-
„Padre Boemo“. Život na výsluní i v ponížení. 340 let od narození Bohuslava Matěje Černohorského
O cestách oceňovaného varhaníka, improvizátora, kněze i učitele z Čech do hudebních center barokní Itálie.
-
Kouzlo křehké nehybnosti Adriána Demoče. Fascinace hypnotickou niterností i hutností zvuku
Demočova nová tvorba pro klavír v interpretaci Miroslava Beinhauera se zrodila v rozhlasovém Studiu 1 v Ostravě.
-
Zemřel klavírista a pedagog Rudolf Bernatík. Poslechněte si jeho vyprávění ve vltavských Osudech
V sobotu 23. března zemřel klavírní virtuóz a hudební pedagog a bývalý děkan Ostravské univerzity Rudolf Bernatík.
-
Tristan a Isolda. Koncertní provedení 2. dějství opery Richarda Wagnera
Druhé dějství z revolučního díla, které ve své době způsobilo převrat a navždy změnilo chápání opery jako hudební i divadelní formy.
-
Meluzína, Faust a jiné bytosti na koncertě SOČRu a dirigentky Aleny Hron
Pohádky, mýty a legendy se prolnou celým pořadem, v němž se vrátíme do posledního únorového dne roku 2024, na koncert v Betlémské kapli.
-
Památce anděla i Brahmsova Pastorální. A na úvod Kapky; mlha; déšť
Janáčkova filharmonie Ostrava vstoupila do své jubilejní sezóny s novým závazkem: objednávat a uvádět na svých koncertech kompozice českých skladatelů a skladatelek.
-
Většina Američanů o cimbálu nikdy neslyšela, ten nástroj sem ale patří, říká cimbalista Matěj Číp
Nebát se zeptat. To je rada mladého cimbalisty Matěje Čípa, který si sám pomocí telefonu a e-mailu zařídil studia hudby v americkém státě Dakota.
-
Táta měl velké romské srdce. Všechno, co umím, je od něj, říká hudebnice Ida Kelarová
Ida Kelarová studovala hudbu na konzervatoři, nejšťastnější ale je, když svým emocím může dát volný průchod. Z Walesu a Skandinávie přesídlila na Vysočinu.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »