Potraviny je možné reklamovat podobně jako jiné zboží. Zeptali jsme se v dTestu, jak na to

Stává se, že si lidé z obchodu přinesou domů plesnivý chléb, nebo zkažený majonézový salát. Některé potraviny se rychle kazí, i přesto je lze reklamovat. Kdy jsou potraviny vadné? A jak je reklamovat? Redaktorka Barbora Kvapilová se ptala právníka spotřebitelské organizace dTest Matěje Svojtky.

Čtěte také

Základní rozdíl mezi reklamací například bot a reklamací potravin je to, že proto, že potraviny vydrží kratší dobu, než běžné spotřební zboží, tak se na ně neuplatní záruka 24 měsíců. „Uplatňuje se záruka kratší, která se označuje jako záruka za jakost a na obalu zboží je uvedena jako minimální trvanlivost, nebo jako použitelnost,“ upřesnil právník spotřebitelské organizace dTest Matěj Svojtka.

Často jsou právě na balíčcích potravin nápisy „minimální trvanlivost do…“, nebo „spotřebujte do…“ Rozdíl v jejich použitelnosti je podle Marka Svojtky v tom, že po skočení minimální trvanlivosti může být zboží dál konzumováno, může být i prodáváno, musí však být takto označeno a musí být umístěno odděleno od ostatního zboží, za podmínky, že je stále bezpečné pro spotřebitele.

Kdy je potravina vadná a kdy je možné ji reklamovat? Jakým způsobem potraviny reklamovat? A lze reklamovat potraviny bez dokladu o nákupu? Poslechněte si záznam rozhovoru.

Spustit audio

Související