Na jaře naplno začnou práce na D1 i D2, pokročí stavba městského okruhu v Brně

Přes zimu silničáři ani železničáři na stavbách většinou nepracují. Připravují se ale na jaro, kdy začnou nové práce na silnici, i na kolejích. V Brně má výrazně pokročit stavba Velkého městského okruhu, do konce roku zase budou jezdit přímé vlaky z Hustopečí do Brna.

Na dálnici D1 v Jihomoravském kraji musí letos řidiči počítat s velkým omezením. Mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi začne modernizace posledního úseku dálnice na jižní Moravě. Práce za skoro jednu a tři čtvrtě miliardy korun by měly začít v březnu a potrvají do příštího roku.

Ředitelství silnic a dálnic chystá opravy předposledního úseku dálnice D2 mezi Podivínem a Velkými Pavlovicemi. Termín začátku rekonstrukce těchto 10 kilometrů silnice ve směru z Bratislavy na Brno ale ještě není stanovený. Co už je ale jasné, že opravy D2 neskončí letos, jak původně silničáři avizovali. Opravy posledního úseku od Velkých Pavlovic k Hustopečím jsou naplánované až na příští rok. Opravy by se letos měly týkat i části dálnice D52 a sjezdu na D46 u Drysic.

Stavby na silnici

Pokračovat bude stavba velkého městského okruhu Brna v Žabovřeské ulici. Dělníci by tam letos měli zahájit ražbu tramvajového tunelu. Práce v druhé půlce roku naplno odstartují taky na sousedících úsecích okruhu u Tomkova náměstí a v Rokytově ulici. Ředitelství silnic a dálnic zahájí nejméně dvouletou opravu poškozeného mostu na třídě Otakara Ševčíka.

Mimo Brno pak dopravu od jara do zimy výrazně omezí bourání a stavba nového mostu na silnici číslo 52 přes hráz Nových Mlýnů.

Šéf brněnského závodu ŘSD David Fiala připomíná taky modernizaci silnice 53 mezi Znojmem a Lechovicemi. „V tuhle chvíli řešíme ještě nějaké detaily jako úpravu křižovatek z pohledu obcí nevyhovujících, dokončujeme majetkoprávní přípravu.“

Jihomoravští silničáři mají v plánu dokončit opravy Rakovecké ulice k hradu Veveří v Brně, k tomu chtějí ve městě začít opravovat Jihlavskou ulici a most ve Fryčajově ulici v Obřanech. Mimo Brno by letos mohla začít stavba obchvatu Čebína. Trvat má asi čtyři roky. V létě mají naopak skončit práce v Dolních Věstonicích na mostě přes slepé rameno řeky Dyje.

Plánované stavby na železnici

Po zimní pauze bude pokračovat modernizace trati z Šakvic do Hustopečí. Na konci roku budou z Hustopečí jezdit přímé elektrické vlaky do Brna. V květnu chystá Správa železnic začátek prací na modernizaci trati z Brna-Horních Heršpic do Střelic a následné zdvoukolejnění trati ze Střelic do Zastávky u Brna. Všechny zmíněné stavby na železnici vyjdou na víc než tři a půl miliardy korun. Letos mají podle železničářského plánu investic začít i opravy nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou-Šanově a v Sokolnicích-Telnici.

autor: Tomáš Kremr
Spustit audio

Související