Na hradišti u Znojma archeologové očekávají objev velmožského hrobu

19. srpen 2011
Příští rok plánují archeologové otevřít expozici, která přiblíží výsledky výzkumů

Na velkomoravském hradišti svatého Hypolita ve Znojmě pro letošek skončil hlavní archeologický výzkumu. V úzké spolupráci například s experimentálními biology, kteří zkoumají DNA, byly všestranně zdokumentovány další hroby z 9. až první poloviny 10. století.

Archeologové v lokalitě už objevili skoro 400 hrobů a nalezli v nich množství bronzových, stříbrných a zlacených předmětů nebo keramiky. Hroby patřily například bojovníkům a ženám. Nejcennější hrob však na své objevení teprve čeká. „Očekáváme, že někde ve středu pohřebiště bychom mohli objevit hrob velmože,“ předpovídá vedoucí projektu Bohuslav Klíma s tím, že takový hrob by přinesl i významné nálezy, například meče.

Archeologové v lokalitě objevili i velké množství keramiky

Výzkum na Hradišti svatého Hypolita u Znojma, které patřilo k významným centrům Velké Moravy, začal před čtvrtstoletím. Příští rok plánují archeologové v bývalých stájích otevřít expozici, která přiblíží výsledky výzkumů. „Byli bychom rádi, aby sem chodili návštěvníci a obdivovali naše nálezy,“ dodal archeolog Libor Bílek.

autor:Anna Černá