Na dálnici D1 se vracejí dělníci. Letos na téměř 50 kilometrů

20. únor 2021

Stavební sezóna na nejzatíženější tuzemské dálnici začíná. Řidiči se letos musejí obrnit trpělivostí na pěti úsecích dálnice D1 o celkové délce téměř 50 kilometrů.

Dobrá zpráva je, že všechny práce podle slibu ministerstva dopravy letos skončí. Vyvrcholí tím modernizace dálnice, která trvala devět let a cena bude podle předchozích vyjádření silničářů kolem 24 miliard korun.

Pět úseků D1, které letos silničáři dokončí
 
Úsek 02: EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice

Úsek 11: EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec

Úsek 12: EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov

Úsek 16: EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín

Úsek 23: EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice

Ode dneška musejí řidiči počítat s omezením mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi u Brna. Momentálně funguje jeden pruh pro každý směr.

Nejpozději do pondělního rána by měla být dálnice upravena tak, aby šlo jezdit už jen v jízdním pásu ve směru na Prahu, a to v režimu 2 pruhy pro každý směr.

Dálnice u Ostrovačic je prvním z opravovaných úseků, kam se letos vracejí dělníci. Většina dalších přijde na řadu v březnu.

Úsek u Brna má výhodu ve své nadmořské výšce, při zhoršení počasí by na něm nenastaly takové komplikace jako v úsecích na Vysočině.

Opravy potrvají do konce roku

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) slíbil, že osm kilometrů u Humpolce by mělo být hotovo na jaře bez větších omezení.

Ministerstvo dopravy připomnělo i další důležitou věc - současně s dělníky se do opravovaných částí vrátí také úsekové měření rychlosti.

Hotovo bude, ale ne tak úplně docela

Devítiletá modernizace zahrnula jen dálnici mezi exity 21 a 182. Její ukončení v letošním roce navíc umožnila drobná změna projektu. Silničáři z projektu vyškrtli opravu mostu Šmejkalka u Senohrab u Prahy.

Ten přijde na řadu později, stavební firmy musejí zachovat historický oblouk v dolní části mostu, který připomíná dálnici rozestavěnou za 1. republiky a za protektorátu.

Na modernizaci by podle slibů ministrů dopravy mělo navázat rozšíření dálnice D1 u Brna na šestipruh.

autoři: Hana Florianová , Miloš Šenkýř | zdroj: Český rozhlas Brno
Spustit audio

Související