Na dálnici D1 se vracejí dělníci. Letos na téměř 50 kilometrů

Stavební sezóna na nejzatíženější tuzemské dálnici začíná. Řidiči se letos musejí obrnit trpělivostí na pěti úsecích dálnice D1 o celkové délce téměř 50 kilometrů.

Dobrá zpráva je, že všechny práce podle slibu ministerstva dopravy letos skončí. Vyvrcholí tím modernizace dálnice, která trvala devět let a cena bude podle předchozích vyjádření silničářů kolem 24 miliard korun.

Pět úseků D1, které letos silničáři dokončí
 
Úsek 02: EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice

Úsek 11: EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec

Úsek 12: EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov

Úsek 16: EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín

Úsek 23: EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice

Ode dneška musejí řidiči počítat s omezením mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi u Brna. Momentálně funguje jeden pruh pro každý směr.

Nejpozději do pondělního rána by měla být dálnice upravena tak, aby šlo jezdit už jen v jízdním pásu ve směru na Prahu, a to v režimu 2 pruhy pro každý směr.

Dálnice u Ostrovačic je prvním z opravovaných úseků, kam se letos vracejí dělníci. Většina dalších přijde na řadu v březnu.

Úsek u Brna má výhodu ve své nadmořské výšce, při zhoršení počasí by na něm nenastaly takové komplikace jako v úsecích na Vysočině.

Opravy potrvají do konce roku

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) slíbil, že osm kilometrů u Humpolce by mělo být hotovo na jaře bez větších omezení.

Ministerstvo dopravy připomnělo i další důležitou věc - současně s dělníky se do opravovaných částí vrátí také úsekové měření rychlosti.

Hotovo bude, ale ne tak úplně docela

Devítiletá modernizace zahrnula jen dálnici mezi exity 21 a 182. Její ukončení v letošním roce navíc umožnila drobná změna projektu. Silničáři z projektu vyškrtli opravu mostu Šmejkalka u Senohrab u Prahy.

Ten přijde na řadu později, stavební firmy musejí zachovat historický oblouk v dolní části mostu, který připomíná dálnici rozestavěnou za 1. republiky a za protektorátu.

Na modernizaci by podle slibů ministrů dopravy mělo navázat rozšíření dálnice D1 u Brna na šestipruh.

autoři: Hana Florianová , Miloš Šenkýř | zdroj: Český rozhlas Brno
Spustit audio

Související