Masarykův onkologický ústav v Brně používá pro komunikaci s pacienty vlastní mobilní aplikaci

Masarykův onkologický ústav v Brně si nechal vytvořit vlastní mobilní aplikaci pro komunikaci mezi lékaři a pacienty.

S její pomocí mohou nemocní přes videohovor zkonzultovat své zdravotní potíže nebo požádat o e-recept. Lékařům by měla šetřit čas a pacientům odpadne zbytečné cestování.

„Třeba jsme chtěli po pacientovi, aby si udělat krevní obraz u praktického lékaře a my se ho zeptáme, jaké má krevní destičky a teď nevíte, jestli je na tom papíře napsané PLT nebo TRB. Takhle nám to nafotí a my si to do systému zaneseme,“ přibližuje jednu z možných funkcí aplikace ředitel ústavu Marek Svoboda.

V pilotní fázi ji zatím využilo asi 70 pacientů. Mezi nimi i paní Sabina. „Když se mnou bude lékař komunikovat přes aplikaci, tak na mě bude mít čas. Není to, jako když mu volám a on má ještě nějaké pacienty.“

Zatím je aplikace určená jen pro řešení neakutních problémů. Neměla by ale suplovat osobní návštěvu u lékaře.

autor: Hana Florianová
Spustit audio