Kdo víc nahlas a kdo výš, říkají s nadsázkou o bratrském soupeření operní pěvci Tadeáš a Roman Hozovi
Oba jsou operní sólisté, oba vyrůstali v Hulíně, přestože se každý narodil jinde. Roman měl o své pěvecké kariéře jasno, Tadeáš se zpočátku operním zpěvem živit nechtěl. Nakonec se však bratři Hozovi setkali na operní scéně brněnského Národního divadla. Zároveň hostují i v zahraničí. Co je k opernímu zpěvu přivedlo? Jaké veselé situace zažili s vážnou hudbou? A ve kterých představeních se setkávají na jednom pódiu? O tom vyprávěli v Apetýtu, poslechněte si rozhovor!
Související
-
Adam Plachetka: Když se sejde dobrá parta, tak je jedno, jestli zpíváte ve Znojmě nebo New Yorku
Operní pěvec Adam Plachetka je majitelem nádherného basbarytonu a dobře zná nejslavnější operní domy světa. Na kontě má 60 rolí.
-
Poznat evropské operní domy znamenalo přiznat si, kolik toho ještě neumím, říká pěvec Jiří Sulženko
Jiří Sulženko byl původně kontrabasista, hrál v orchestru pražského Národního divadla. Operní zpěv začal na konzervatoři studovat jen ze zájmu, nakonec mu ale dal přednost.
-
Nemyslím si, že je opera mrtvá. I klasický kus se dá zajímavě inscenovat, tvrdí režisérka Křivánková
„Operní režie je pro mě práce a zároveň koníček. Někdo si jde zaplavat, já sednu k partituře a poslouchám hudbu,“ přemýšlí o vztahu ke své profesi Kateřina Křivánková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka