Do Písku směřuje další investor

29. říjen 2002

Zhruba 850 lidí pracuje v současnosti v největší průmyslové zóně v Jihočeském kraji, která leží na severním okraji Písku. Město do ní investovalo zhruba 18 milionů korun, z nichž asi 4,5 milionu korun činila státní dotace na vybudování komunikace. Město nyní žádá opět o dotaci, protože zónu rozšířilo na 55 hektarů. Dalším investorem, kterého se podařilo Písku přilákat, je japonská firma Aisin Seiki.

"Připravuje se převod pozemků na Aisin, který bude v Písku vyrábět vodní a olejové pumpy pro motory aut. Do září 2003 by společnost měla zaměstnat 70 lidí a do roku 2005 dalších 70," řekl ČTK Petr Matoušek z písecké radnice. V zóně je podle něho bez firmy Aisin Seiki zatím obsazeno 12 hektarů.

Jako první postavila na severním okraji Písku v roce 1999 nový závod za 500 milionů korun a.s. Schneider Electric. Od té doby v ní vybudovali výrobní kapacity další investoři především z řad dodavatelů automobilek. Působí v ní výrobce autopříslušenství HEY-CO a firma S.N.O.P., která produkuje výlisky pro automobilový průmysl. Přestože v Písku sídlí textilka Jitex, investoři z textilního průmyslu do města zatím nemíří. Podle ředitelky Úřadu práce v Písku Alexandry Zajíčkové hraje průmyslová zóna stabilizující roli na trhu práce. "Působí v ní zavedené firmy střední velikosti, takže případné problémy třeba v automobilovém průmyslu by neznamenaly takový otřes, jako když má potíže podnik s 1500 zaměstnanci," uvedla. Dodala, že obyvatelé Písku mají zájem o práci v průmyslové zóně. Na Písecku se však na konci září zvýšila míra nezaměstnanosti ze 7,5 na 7,9 procenta. Zajíčková poznamenala, že město má zpracovaný strategický rozvojový plán a spolupracuje s úřadem práce. "V počátcích, kdy do zóny nejezdila veřejná doprava, město dokonce připlácelo na taxislužbu. Teď tam jezdí linka městské hromadné dopravy," řekl Matoušek.

Podle údajů Regionální rozvojové agentury je na jihu Čech investorům k dispozici v průmyslových zónách kolem 300 hektarů pozemků. V některých případech je však brzdou rozvoje zón absence dálnice a nedostatek pracovních sil. V Jihočeském kraji je stále druhá nejnižší nezaměstnanost po Praze. Města a obce tak nemusí s přípravou zón spěchat tak jako například v Severočeském nebo v Moravskoslezském kraji.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio