Deset let bez kolaudace. Hluk u Královopolského tunelu v Brně silničáři znovu změří v září
Před deseti lety řidiči poprvé projeli otevřeným Královopolským tunelem v Brně. Stavba tehdy ale nebyla zkolaudovaná, což stále platí i deset let poté. Důvodem je nadměrný hluk z provozu, který se silničáři posledních deset let snažili snižovat. Věří, že letos na podzim už měření vyjde tak, aby hygienici vydali kladné stanovisko a kolaudaci umožnili.
Loni v tunelu dělníci položili tichý asfalt, aby hluk snížili. „Před tím šlo o budování speciálních protihlukových skleněných stěn na mostech, zvyšování protihlukových stěn kolem silnic a speciální protihlukové obklady galerií, tj. výjezdů na most. Taky úpravy zemních valů v okolí přilehlých silnic a posledním opatřením je nyní snížení rychlosti,“ vyjmenoval přijatá opatření mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Čtěte také
Silničáři za to zaplatili asi 150 milionů korun. Cena tunelu a navazujících staveb, křižovatek a mostů vyšla před lety na téměř 13 miliard. „Podle mě už nepřichází v úvahu nic rozumně realizovatelného,“ podotknul šéf brněnského závodu ŘSD David Fiala. Připomněl poslední změnu, kterou řidiči zaznamenali asi nejvíc – letošní snížení maximální rychlosti z 80 na 60 kilometrů v hodině.
Jak se to projevilo v praxi, to chtěli silničáři vědět už letos v létě. „Z důvodu hackerského útoku na ŘSD, došlo ke zdržení termínů zahájení výběrových řízení na zhotovitele staveb, včetně realizace měření hluku. To bylo původně plánováno v červnu,“ vysvětlil mluvčí Rýdl.
Od podzimu bez výjimek?
Šéf brněnské pobočky Fiala doplňuje, že se měření uskuteční v září. „Zhotovitel měření by měl mít domluvené termíny s lidmi, kteří je pustí do domů a bytů, kde ty problémy přetrvávají a do čtyř až pěti týdnů bychom měli mít výsledky měření, které následně předáme krajské hygienické stanici,“ potvrdil ředitel.
Pokud měření vyjde v pořádku a hygienici jej akceptují, nebudou už úřady muset udělovat výjimky pro provoz tunelu. Stejný problém navíc deset let platil i na navazující Svitavské radiále, což je soubor křižovatek a mostů u tunelu, Sportovní a Hradecké ulice. Tato stavba už je od půlky letošního srpna zkolaudovaná. „13. srpna nabylo právní moci kolaudační rozhodnutí na soubor staveb Svitavské radiály, což je navazující stavba s historicky podobnou problematikou a tam to už máme za sebou,“ doplnil Fiala.
Související
-
FOTO: Silničáři postavili tramvajový tunel podél Žabovřeské ulice v Brně, zprovozní ho do roka
Dělníci v Brně dokončili hrubou stavbu tramvajového tunelu podél Žabovřeské ulice. Měří dohromady půl kilometru.
-
Vpravo modrá, vlevo bílá. Rozšíření modrých zón v Brně zbrzdil nezkolaudovaný Královopolský tunel
Parkovací modré zóny v Brně platí v další části Králova Pole. Parkování aut je tam zpoplatněné přes noc. Silničáři ale nemohli zóny vyznačit úplně všude, kde chtěli.
-
Déle a levněji, nebo rychleji a dráž? Spor firem zpožďuje opravy Pisáreckého tunelu v Brně
Silničáři do konce srpna nezahájí rekonstrukci Pisáreckého tunelu v Brně. Začnou nejdřív v září.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Landovský: Ukrajina systémy obrany potřebuje. Rusko bombarduje z 90 procent civilní a infrastrukturní cíle
-
Novinářka: Výjimka z migračního paktu pro Česko? Jde o pravidlo, Ukrajince si můžeme odečíst z nákladů
-
Symbolika je na Blízkém východě nejdůležitější, Izrael ani Írán nechtějí konflikt vyostřovat, míní expert
-
‚Naše cesty se rozdělují.‘ Andrej Babiš a Monika Babišová se po 30 letech soužití rozcházejí