Brno upraví prostor před hlavním nádražím, upřednostní chodce před auty
Brno omezí vjezd aut k hlavnímu nádraží. V lokalitě, kudy denně projdou tisíce lidí mezi tramvajovými zastávkami, budou platit stejná omezení, která před pěti lety navrhovala předchozí brněnská koalice.
Silnice, které vedou podél zastávek, budou vyvýšené a dělníci předláždí chodníky. To znamená, že lidé bezbariérově přejdou na okrajová nástupiště, odkud jezdí třeba tramvaje číslo 1 do Pisárek nebo 12 do Komárova. Z těchto nástupišť částečně zmizí zábradlí.
Mezi výpravní budovou a zastávkou vznikne místo pro přecházení a po odstranění pár kusů hrazení se obnoví průchod, na který byli lidé před lety zvyklí. Na opačné straně dál od výpravní budovy pak zábradlí zmizí takřka úplně a zruší se parkovací místa. Ploty mezi tramvajovými kolejemi zůstanou. Radní Petr Kratochvíl z ODS řekl, že se snažili zrušit i tyto zábrany, ale kvůli bezpečnosti to nedovolil drážní úřad.
Jak se úprava prostranství dotkne automobilové dopravy?
Auta ve směru od Nových sadů neodbočí doleva do Benešovy ulice, ale jen doprava pod viadukt ke Křenové ulici. Řidiči, kteří přijedou od Křenové a podjedou viadukt, zároveň nebudou moct odbočit směrem k obchodnímu centru Letmo a hlavnímu nádraží, ale jen doprava do Benešovy ulice. Tím se má omezit průjezd aut podél výpravní budovy. Kolem ní budou moct projet pouze dálkové autobusy k nádraží u Grandu, hromadná doprava nebo taxíky, policie a cyklisté. Na druhé straně bude silnice přístupná opět jen pro cyklisty, hromadnou dopravu nebo zásobování.
Oprášený projekt
Čtěte také
V létě chce magistrát vybrat firmu, která práce za asi 11,5 milonu korun provede. Samotné opravy mají začít v září a trvat tři měsíce. Takový návrh úpravy přednádražního prostoru navrhovala už bývalá koalice primátora Vokřála. Proti ale tehdy vystupovala část radních a taky spolek Brno autem, kterému vadil hlavně zákaz odbočení pro auta. Předseda spolku Jan Mandát, který je zároveň radním Brna-středu zvolený za ODS, řekl, že k tomu má výhrady stále, ale požádal aspoň odbor dopravy magistrátu, aby prověřil možné odbočení aut z Křenové ulice doleva k obchodní galerii Vaňkovka, a to ještě před železničním viaduktem.
Bývalý náměstek primátora Matěj Hollan z hnutí Žít Brno k tomu řekl, že současná koalice jen oprašuje projekt, který mohl být už čtyři roky hotový. Radní Kratochvíl k tomu dodal, že jednání o úpravě prostoru byla velmi složitá a trvala několik měsíců a představená úprava je podle něj maximum možného.
Související
-
Brno-střed chce nový přechod u hlavního nádraží. Padnout kvůli němu musí zábradlí
Radnice Brna-středu chce před hlavním vlakovým nádražím zřídit nový přechod pro chodce a odstranit část zábran, které magistrát nainstaloval před víc než dvěma lety.
-
Na hlavním nádraží v Brně je opravené levé křídlo s obchody. Proměny se dočká i podchod
V Brně je otevřené levé křídlo hlavní nádraží budovy. Kromě rychlého občerstvení je tam přístupný i supermarket, příští rok ještě přibude kavárna ve skleněné přístavbě.
-
Když dojde na rekonstrukce, cyklodoprava se ignoruje, kritizují cyklisté opravu Lesnické ulice
Brněnští cyklisté kritizují město za další rekonstrukci ulice, kde nebude vyhrazené místo pro jízdní kola. A to i přesto, že cyklopruh v ní navrhuje magistrátní koncepce.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bez domova je 17 let. ‚Ulice vám jenom sebere, nic vám nedá, cítím se ale svobodný,‘ vypráví 73letý Václav
-
Desetimiliardové škrty v roce 2024. Nejvíc mají ušetřit školství, místní rozvoj, průmysl a doprava
-
Běloruská tenistka Sabalenková odmítla po dotazech na Ukrajinu tiskovou konferenci, necítila se bezpečně
-
Srážka vlaků v Indii si vyžádala nejméně 207 mrtvých a 850 zraněných, počty budou zřejmě stoupat