Baťův kanál má na části trasy po osmdesáti letech nové břehy. Je připraven na desítky tisíc turistů

Opravy opevnění břehů Baťova kanálu jsou až na jednu výjimku hotové.

Unikátní vodní cesta slaví osmdesát let od svého postavení. A břehy se opravovaly poprvé za historii kanálu.

Ze tří úseků zůstane nedokončený jen břeh mezi Huštěnovicemi a Babicemi na Zlínsku. Plavební sezónu to ale podle mluvčího Povodí Moravy Petra Chmelaře nenaruší. Opravy vyšly na zhruba na 41 milionů korun.

Povodí už také schválilo provozní řád plavebních komor. V květnu a září budou obsluhy otevírat komory v pátek, sobotu a neděli. V červnu, červenci a srpnu pak od úterý do neděle. Správce toku zajistí provoz plavebních komor také ve všechny státní svátky.

Baťův kanál

Další výrazné investice se do této vodní cesty plánují i v dalších letech.

Až o dvacet kilometrů delší bude za pět let úsek Baťova kanálu, po kterém bude možné plout lodí. Vyplývá to z Koncepce vodní dopravy do roku 2023, kterou tento rok schválila vláda. Jejím cílem je zhruba za půl miliardy korun prodloužit vodní cestu do Hodonína a Kroměříže – celkem na víc než 72 kilometrů.

Na řece Moravě u Erbenova nábřeží v Kroměříži by mělo být v roce 2020 dokončeno přístaviště s kapacitou čtyř až šest plavidel. Větší rekreační přístav, v němž by mohlo kotvit 100 až 120 lodí, by ve městě mělo začít sloužit v roce 2026. Pro umístění přístavu byly vytipovány dvě lokality. Jde o prostor na severu města nad Podzámeckou zahradou a o pozemky nedaleko letiště.

Baťův kanál
autoři: Libor Netopil , Tomáš Fránek

Související